vrijdag 10 april 2009

Tuin

We hebben eindelijk de subsidie van brabantslandschap gekregen. Hierbij hebben we een beroep gedaan op de "beleidsregel subsidie natuur en landschap". Je moet dan wel inheemse bomen en planten gebruiken (bv es, wilg, els, beuk, esdoorn, linde) en je moet ze op een bepaalde manier planten (bomen 10 meter uit elkaar planten 1,5 meter uit elkaar. Hiervoor krijg je dan grofweg 50% van je plantgoed terug. Het heeft me behoorlijk wat kruim gekost. Twee keer waren mailtjes en plannen niet aangekomen en kon ik het opnieuw indienen. De derde keer was er onduidelijkheid over wat ik ingedient had en uiteindelijk is er iemand hier geweest die me geholpen heeft. Meningen over wat mooi en passend is in dergelijke tuinen verschillen ook en dat heeft met name gevolgen voor de diversiteit. Ik heb uiteindelijk veel minder verschillende soorten dan op het oorspronkelijk beplantingsplan. Maar dit ga ik nog wel bespreken met onze tuinarchitekt.
Maar goed. Na de goedkeuring had ik nog twee weken om wat aan te planten dus als een gek de coniferen er uit. Hiernaast zie je twee plaatjes. Een rij met confiferen aan de ene kant en aan de andere kant geen rij met confiferen. Ziet er wel kaal uit en de jongens hebben nu geen coniferen om overheen te springen met de trampoline. Ze hebben echter wel weer lol gehad om met de stronken rond te rijden op de traktor.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Zoekresultaten