zondag 4 maart 2012

Vouwwand

We hebben in ons huis een vouwwand ingebouwd. Hartstikke fijn omdat we daarmee flexibel zijn in ons gebruik. Als we deze wand dicht hebben, hebben we twee ruimtes. Een voor bv tv kijken en een om wat te kletsen, lezen, werken. Als de wand open is hebben we een grote ruimte. We hebben ook de bank op wieltjes gezet zodat je die ook makkelijk kunt verschuiven en bv tegen de wand kunt rijden om lekker te lezen, voor de tv om een spannende film te bekijken en omgedraaid als extra zitplek voor grotere gezelschappen.
Als we in dit huis oud worden kan het ook als slaapkamer dienen.

Flexibele inrichting is eigenlijk ook een vorm van duurzaamheid, een langer gebruik van grondstoffen en/of ruimtes. Je kunt ruimtes, langer gebruiken, meer gebruiken, voor meer toepassingen. Ik herinner me nog een rondleiding in het rietveld huis in Utrecht, ook overal wanden die je dicht en open kunt doen.
Toch zie je het maar weinig is gewone woonhuizen en ik snap eigenlijk niet zo goed waarom niet. De vouwwand die wij op de kop hebben getikt kwam dan ook uit een kantoor en behoeft nog wel wat aankleding voor in ons huis. Ik had een foto laten vergroten en op een sticker laten drukken. zie hier het resultaat. Nog een groen kader erlangs dacht ik zo.

 
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Zoekresultaten