donderdag 13 mei 2010

Leemstucen



Ik ben weer begonnen met leemstucen. Het is de bedoeling dat de slaapkamers gestuct worden. Stap 1 hierin is de profielen voor de muurverwarmingleidingen op de isolatie schroeven. Tussen deze profielen heb ik de eerste laag gestuct. Uit ervaring én frustratie wijs geworden was het voor mij handiger om de vullaag in twee keer te doen. Dus een keer tussen de profielen en één keer op de leidingen. In deze fase is het ook belangrijk om alle gaten, overgangen ( tussen bv oude muur en nieuwe muur) alvast gelijk te maken. Met deze leemstuc (recept is 1 leem staat tot 3 zand en een emmer gehakseld stro) gaat dan prima. Echte grote gaten moet je eerst opvullen met bv isolatiemateriaal. Vervolgens heb ik ook de andere muren heb ik allemaal een keer met bruine leem gestuct.
Op de (buiten)muur met de wandverwarming voordat de leem is opgedroogd een netje (jute) hangen. Dat is om de krimpscheuren op te vangen.

Geen opmerkingen:

Zoekresultaten