zondag 24 januari 2010

Energie verbruik én opbrengst

Onze gemeente (Maasdonk) is een proefgemeente voor de Slimme Meter. Nu is er deining ontstaan, omdat er mensen zijn die een veel hogere rekening hebben gekregen, dan ze gewend waren. Het is mij nog niet duidelijk of sommige inwoners, of alle inwoners er last van hebben. Als techneut zou ik zeggen dat al die apparaten hetzelfde zijn, en dus ook allemaal hetzelfde gedrag vertonen, en dat dus bij iedereen de teller harder loopt dan gebruikelijk.
Bij ons kunnen we dat niet echt controleren, want vorig jaar woonden we er nog niet. Wel heb ik ons recente verbruik geëxtrapoleerd, en dan zouden we uitkomen op een jaarverbruik van 5400 kWh.
Een gemiddeld huishouden zou op 4500 kWh uitkomen.
Omdat wij geen wasdroger hebben, verwacht ik eigenlijk dat we een stuk onder dat landelijk gemiddelde blijven.

Ik overweeg nou om er een tweede meter naast te hangen, zodat ik kan vergelijken.
Hopelijk binnenkort meer licht op deze schimmige zaak...

Geen opmerkingen:

Zoekresultaten